Launch „wszystkoodpornej" Motoroli Defy był nas nie lada wyzwaniem. Wybicie na pierwszy plan unikatowych cech wyróżniających ten model spośród wielu innych dało nam przewagę, która wsparta szczerym dialogiem z użytkownikami Facebooka okazała się środkiem do skutecznej komunikacji.
Wyzwanie:
Premiera smartfona DEFY miała miejsce w bardzo burzliwym dla marki czasie. Przełożenie wdrożenia aktualizacji systemu dla jednego z innych modeli Motoroli, spowodowało masowe wyrażanie niezadowolenia przez użytkowników na profilach Motoroli w całej Europie. Wyzwaniem było więc przedstawienie skomplikowanego produktu w interaktywny i angażujący sposób. Naszym zadaniem było podkreślenie unikatowych cech produktu: odporności na upadki, wodę, pył oraz zarysowania. Grupę docelową kampanii stanowiły osoby prowadzące aktywny tryb życia, dla których telefon musi być z jednej strony funkcjonalny, ale z drugiej -- wyróżniający się eleganckim designem. Grupa docelowa Motoroli w zdecydowanej większości osoby aktywnie korzystające z sieci (blisko 98% ) oraz z serwisów społecznościowych. Warto przypomnieć, że zasięg Facebooka w tamtym okresie wynosił dla tej grupy prawie 60% a dopasowanie przekraczało 110. Uznaliśmy więc, że warto inwestować w społeczności ze względu na ogromny potencjał wzrostu. W czerwcu minionego roku portal dobudował kolejne 6% zasięgu w wymienionej grupie.
Wykonanie:
Postanowiliśmy przedstawić barwną, pełną zwrotów akcji historię w formie trójwymiarowej aplikacji kontrolowanej przez użytkownika. Gra Defy vs Obcy pozwoliła użytkownikowi wcielić się w postać pracownika korporacji, który przypadkowo zostaje wplątany w intrygę. Od jej powodzenia zależał los Ziemi. Animacja 3D umożliwiła pokazanie spektakularnych sytuacji, pomimo ograniczeń czasowych i budżetowych. Sprzężenie z mediami społecznościowymi pozwalało na wciągniecie do gry znajomych. Mogli użyć do tego Facebooka, NK, Twittera, Blipa lub e-maila. Wraz z rozwojem fabuły spotykali swoich prawdziwych znajomych z Facebooka. W ten sposób, rozgrywka stawała się jeszcze bardziej realistyczna i angażująca. Przy kampanii wykorzystaliśmy istniejące kanały komunikacji Motoroli: profil na Facebooku oraz kanał na YouTube.
Rezultaty:
Witrynę odwiedziło blisko 9000 unikalnych użytkowników , którzy wygenerowali ponad 10000 odsłon. Przeciętna odsłona trwała pół minuty. 650 użytkowników odwiedziło stronę więcej niż raz. Poza pierwszym tygodniem, liczba odwiedzin nigdy nie spadła poniżej 1000 tygodniowo. W impaktowym tygodniu liczba odwiedzin znacznie przekroczyła 2500. Łącznie użytkownicy polecili grę znajomym prawie 250 razy. Podczas trwania akcji, aplikacja opublikowała 2835 statusów na Tablicy swoich użytkowników. Ponad połowa użytkowników aplikacji to mężczyźni w wieku 18-34 lat , czyli grupa zainteresowana poznaniem nowego smartfona, ale także dysponująca zasobami finansowymi na jego zakup. Z pozytywnym odbiorem Internautów spotkały się także pytania i quizy z drobnymi upominkami.
Showreel Motorola - Defy (Case Study) mindshare philippines | |
| 3 Likes | 3 Dislikes |
| 228 views views | 28 followers |
| Education | Upload TimePublished on 6 Oct 2011 |
Không có nhận xét nào:
Đăng nhận xét